Pénz7 2020-2021 tanév

  • Pénz7 zárása

    A mai napon véget ér a Pénzügyi témahét.
    A 6-7-8. évfolyam számára a Krétában kiküldött online feladatot 53 tanuló küldte vissza, ebből 33 hatodikos tanuló volt. Google űrlapon kellett visszajuttatni a megoldásokat, melyek között 20 hibátlant találtunk.
    Osztályok közötti verseny eredménye

    bankkártya keddi feladat szerdai feladat csütörtöki feladat online feladat (Kréta) Összes pontszám
    6.a 8 4 6 12 5 35
    6.b 6 4 7 14 4 35
    6.c 8 3,5 4 14 8 37,5
    6.d 9 3 5 12 3 32
    7.a 9 4 2 11 3 29
    7.b 8 - 4 12 2 26
    7.c 9 4,5 3 13 0 29,5
    7.d - 5 5 13 0 23
    8.a 8 4 6 13 0 31
    8.b 8 3,5 6 14 3 34,5
    8.c 10 5 7 14 4 40
    8.d 6 4 5 13 1 29

    Az előzetes feladatot, a bankkártyákat a Küldetések a pénz világában szakkör tagjai zsűrizték!
    Az egyes évfolyamok győztesei: 5. c, 6. c, 7. c, 8. c osztály
    Bízom benne, hogy jól éreztétek magatokat a családi költségvetés témakörét feldolgozó osztályfőnöki órákon, és az egyéb kísérő eseményeken!

    Derecske, 2021. 03. 05.

  • Osztályfőnöki óra: Családi költségvetés

    Az óra elején négy fős csoportokat alakítottunk, majd megnéztünk egy kisfilmet: A pénz nem a fán terem címmel. Majd arról beszélgettünk, hogy mik lehetnek egy család bevételei.
    Mindenki húzott két különböző színű kártyát, s elolvasása után a táblán lévő sárga lap megfelelő helyére kellett ragasztani, a kiadás oldalra. Pl. 12 500 Ft a havi villanyszámla – lakásfenntartás, színházba ment az osztályod – kultúra, szórakozás stb.
    Ezután egy-egy képet osztottunk ki. Egyesével ki kellett menni a táblához, elmondani, hogy mit ábrázol a kép, pl. havi nagybevásárlás, fodrász, tankolás, gázdíj kifizetése, cipővásárlás, délutáni különóra, stb. és a kiadási oldalra ezek is felkerültek.
    A Szabó, a Varga és a Kovács család példáján mérlegeket nézegettünk, s megállapítottuk, hogy az a legjobb, ha a bevétel nagyobb, mint a kiadás, mert így félre lehet tenni váratlan helyzetekre is.
    Az óra vége volt a legérdekesebb, mert minden csapat húzott egy közmondást, amelyet el kellett mutogatni, vagy le kellett rajzolni a társaknak. Pl. Több nap, mint kolbász. Nem mind arany, ami fénylik. Ki korán kel, aranyat lel. Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér.
    Gyorsan eltelt az óra, sokat tanultunk és sokat nevettünk. Elégedettségünket egy kérdőíven fejezhettük ki.

    6. c osztály tanulói


    5. a 5. a 5. a 5. b 6. a
    6. a 6. a 6. c 6. c 6. c
  • Bankkártyák

    A pénz7 előzetes feladata: a bankkártyák

    A Pénz7 pénzügyi és vállalkozói témahét programsorozat még csak március 1-jén, hétfőn kezdődött el az iskolánkban, az osztályok azonban ráhangolásként már a múlt héten tevékenykedhettek a témában. Minden osztályközösség azt az előzetes feladatot kapta, hogy meg kellett tervezniük az osztályuk saját bankkártyáját, amelyeket a Küldetések a pénz világában című szakkör tanulói rendeztek el a faliújságon. Voltak olyan osztályok, ahol több alkotás is született, de csak a zsűri által legjobbnak ítélt alkotások kerültek bemutatásra. Íme, a végeredmény:

  • Vállalkozói magatartás – Pénzügyi előadás

    Vállalkozói magatartás – Pénzügyi előadás

    Az idén március 1-jén indult a Pénz7 elnevezésű pénzügyi és vállalkozói témahét.

    Iskolánkban a 8. évfolyamos diákoknak Vállalkozói magatartás címmel online előadást tartott Kovács Zsolt a Derecskei Városgazdálkodási Nonprofit Kft. vezetője. Az előadó interaktív formában beszélgetett is a tanulókkal.

    Érintett témák: Az üzleti vállalkozás fogalma, A vállalkozás célja – pékség példáján keresztül, A vállalkozói kultúra és környezet, A vállalkozói kultúra helyi sajátosságai, Ötlettől a megvalósításig.

    5let! verseny került meghirdetésre a tanulóknak három témában:
    Milyen vállalkozást hoznál létre Derecskén?
    Milyen szolgáltatást várnál a legszívesen Derecskén?
    Milyen vállalkozási ötleted van környezetvédelem témában?
    Az órák végén sokféle ötlet elhangzott: komplex szépségszalon; boxklub; nyitható tetejű mozi; retro görkorcsolyapálya; ügyvédi iroda, ahol minden területen tudnak segíteni; sportbolt, ahol külön sarokban árulnák a híres focicsapatok logójával ellátott tárgyakat...

    A program a „Mindentől messze, a szívhez közel” humán kapacitásfejlesztés a Derecskei mikrotérségben EFOP – 3.9.2-16-2017-00033 számú pályázatnak köszönhetően valósult meg.

    Katonáné Molnár Mária

  • Információ

    Pénz7 témahét a Bocskaiban

    A mai nappal kezdetét veszi a Pénz7 elnevezésű témahét.
    Osztályfőnöki órákon a Családi költségvetés fontosságával, elkészítésével foglalkoznak majd tanulóink.
    A 8. évfolyam számára a DEVAG vezetője, Kovács Zsolt fog internetes előadást tartani Vállalkozói kultúra címmel 1-1 tanóra keretében. Interaktív beszélgetést kíván kezdeményezni arról, hogy a derecskei fiatalok milyen vállalkozásokkal tervezik a jövőben színesíteni városunk életét, élhetőbbé tenni Derecskét a fiatalok számára.

    Előzetes feladatként minden osztálynak meg kellett terveznie a saját bankkártyáját, amelyekből kiállítást készítünk. Az aulában lévő faliújságon a témahéthez kapcsolódó tájékoztató anyagokat, képeket helyeztünk el. A kiállítás anyagát naponta bővítjük. A témahéten kedden, szerdán és csütörtökön 1-1 feladatlapot is kapnak az osztályok, amelyet aznap 13.30-ig kell az osztályoknak megoldani, és az előbb említett faliújság előtt lévő Pénz7 feliratú dobozba bedobni. A feladatokat az első órát tartó szaktanárok fogják átadni az osztályoknak. A Krétán keresztül minden diáknak kiküldésre kerül egy számításos feladat, melyet egyénileg kell megoldani és visszaküldeni a témahéten.

    Az osztályok munkáját, aktivitását a jövő héten értékelni fogjuk.
    Kívánjuk, hogy élményekben gazdag és hasznos legyen a pénzügyi témahetünk!

    Katonáné Molnár Mária
    tanár néni
    a Pénz7 témahét iskolai koordinátora