A mai napon véget ér a Pénzügyi témahét.
A 6-7-8. évfolyam számára a Krétában kiküldött online feladatot 53 tanuló küldte vissza, ebből 33 hatodikos tanuló volt. Google űrlapon kellett visszajuttatni a megoldásokat, melyek között 20 hibátlant találtunk.
Osztályok közötti verseny eredménye
bankkártya | keddi feladat | szerdai feladat | csütörtöki feladat | online feladat (Kréta) | Összes pontszám | |
6.a | 8 | 4 | 6 | 12 | 5 | 35 |
6.b | 6 | 4 | 7 | 14 | 4 | 35 |
6.c | 8 | 3,5 | 4 | 14 | 8 | 37,5 |
6.d | 9 | 3 | 5 | 12 | 3 | 32 |
7.a | 9 | 4 | 2 | 11 | 3 | 29 |
7.b | 8 | - | 4 | 12 | 2 | 26 |
7.c | 9 | 4,5 | 3 | 13 | 0 | 29,5 |
7.d | - | 5 | 5 | 13 | 0 | 23 |
8.a | 8 | 4 | 6 | 13 | 0 | 31 |
8.b | 8 | 3,5 | 6 | 14 | 3 | 34,5 |
8.c | 10 | 5 | 7 | 14 | 4 | 40 |
8.d | 6 | 4 | 5 | 13 | 1 | 29 |
Az előzetes feladatot, a bankkártyákat a Küldetések a pénz világában szakkör tagjai zsűrizték!
Az egyes évfolyamok győztesei: 5. c, 6. c, 7. c, 8. c osztály
Bízom benne, hogy jól éreztétek magatokat a családi költségvetés témakörét feldolgozó osztályfőnöki órákon, és az egyéb kísérő eseményeken!
Derecske, 2021. 03. 05.
Az óra elején négy fős csoportokat alakítottunk, majd megnéztünk egy kisfilmet: A pénz nem a fán terem címmel. Majd arról beszélgettünk, hogy mik lehetnek egy család bevételei.
Mindenki húzott két különböző színű kártyát, s elolvasása után a táblán lévő sárga lap megfelelő helyére kellett ragasztani, a kiadás oldalra. Pl. 12 500 Ft a havi villanyszámla – lakásfenntartás, színházba ment az osztályod – kultúra, szórakozás stb.
Ezután egy-egy képet osztottunk ki. Egyesével ki kellett menni a táblához, elmondani, hogy mit ábrázol a kép, pl. havi nagybevásárlás, fodrász, tankolás, gázdíj kifizetése, cipővásárlás, délutáni különóra, stb. és a kiadási oldalra ezek is felkerültek.
A Szabó, a Varga és a Kovács család példáján mérlegeket nézegettünk, s megállapítottuk, hogy az a legjobb, ha a bevétel nagyobb, mint a kiadás, mert így félre lehet tenni váratlan helyzetekre is.
Az óra vége volt a legérdekesebb, mert minden csapat húzott egy közmondást, amelyet el kellett mutogatni, vagy le kellett rajzolni a társaknak. Pl. Több nap, mint kolbász. Nem mind arany, ami fénylik. Ki korán kel, aranyat lel. Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér.
Gyorsan eltelt az óra, sokat tanultunk és sokat nevettünk. Elégedettségünket egy kérdőíven fejezhettük ki.
6. c osztály tanulói
5. a | 5. a | 5. a | 5. b | 6. a |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
6. a | 6. a | 6. c | 6. c | 6. c |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A Pénz7 pénzügyi és vállalkozói témahét programsorozat még csak március 1-jén, hétfőn kezdődött el az iskolánkban, az osztályok azonban ráhangolásként már a múlt héten tevékenykedhettek a témában. Minden osztályközösség azt az előzetes feladatot kapta, hogy meg kellett tervezniük az osztályuk saját bankkártyáját, amelyeket a Küldetések a pénz világában című szakkör tanulói rendeztek el a faliújságon. Voltak olyan osztályok, ahol több alkotás is született, de csak a zsűri által legjobbnak ítélt alkotások kerültek bemutatásra. Íme, a végeredmény:
Az idén március 1-jén indult a Pénz7 elnevezésű pénzügyi és vállalkozói témahét.
Iskolánkban a 8. évfolyamos diákoknak Vállalkozói magatartás címmel online előadást tartott Kovács Zsolt a Derecskei Városgazdálkodási Nonprofit Kft. vezetője. Az előadó interaktív formában beszélgetett is a tanulókkal.
Érintett témák: Az üzleti vállalkozás fogalma, A vállalkozás célja – pékség példáján keresztül, A vállalkozói kultúra és környezet, A vállalkozói kultúra helyi sajátosságai, Ötlettől a megvalósításig.
5let! verseny került meghirdetésre a tanulóknak három témában:
Milyen vállalkozást hoznál létre Derecskén?
Milyen szolgáltatást várnál a legszívesen Derecskén?
Milyen vállalkozási ötleted van környezetvédelem témában?
Az órák végén sokféle ötlet elhangzott: komplex szépségszalon; boxklub; nyitható tetejű mozi; retro görkorcsolyapálya; ügyvédi iroda, ahol minden területen tudnak segíteni; sportbolt, ahol külön sarokban árulnák a híres focicsapatok logójával ellátott tárgyakat...
A program a „Mindentől messze, a szívhez közel” humán kapacitásfejlesztés a Derecskei mikrotérségben EFOP – 3.9.2-16-2017-00033 számú pályázatnak köszönhetően valósult meg.
Katonáné Molnár Mária
A mai nappal kezdetét veszi a Pénz7 elnevezésű témahét.
Osztályfőnöki órákon a Családi költségvetés fontosságával, elkészítésével foglalkoznak majd tanulóink.
A 8. évfolyam számára a DEVAG vezetője, Kovács Zsolt fog internetes előadást tartani Vállalkozói kultúra címmel 1-1 tanóra keretében. Interaktív beszélgetést kíván kezdeményezni arról, hogy a derecskei fiatalok milyen vállalkozásokkal tervezik a jövőben színesíteni városunk életét, élhetőbbé tenni Derecskét a fiatalok számára.
Előzetes feladatként minden osztálynak meg kellett terveznie a saját bankkártyáját, amelyekből kiállítást készítünk. Az aulában lévő faliújságon a témahéthez kapcsolódó tájékoztató anyagokat, képeket helyeztünk el. A kiállítás anyagát naponta bővítjük. A témahéten kedden, szerdán és csütörtökön 1-1 feladatlapot is kapnak az osztályok, amelyet aznap 13.30-ig kell az osztályoknak megoldani, és az előbb említett faliújság előtt lévő Pénz7 feliratú dobozba bedobni. A feladatokat az első órát tartó szaktanárok fogják átadni az osztályoknak. A Krétán keresztül minden diáknak kiküldésre kerül egy számításos feladat, melyet egyénileg kell megoldani és visszaküldeni a témahéten.
Az osztályok munkáját, aktivitását a jövő héten értékelni fogjuk.
Kívánjuk, hogy élményekben gazdag és hasznos legyen a pénzügyi témahetünk!
Katonáné Molnár Mária
tanár néni
a Pénz7 témahét iskolai koordinátora